dinsdag 31 juli 2007

Het mooiste internetcafe allertijden

Helaas kunnen we geen foto laten zien, want deze laptop met windows 98 herkent mijn camera niet. We zitten in een soort garage langs de kant van de weg waar een paar computers staan. Als je 20 kroon in een bakje gooit mag je een kwartier internetten...
We zijn vanmorgen droog vertrokken, dat wil zeggen vanuit een hut. Na 3 dagen regen in Bergen (gaan we nooit meer heen) was alles een beetje vochtig en klam. Dus hebben we besloten om een nachtje in een hut te gaan zitten om alles weer lekker te laten drogen.
We rijden nu langs de Hardangerfjord en hopen vandaag tot Kinsarvik te komen. Vandaaruit gaan we richting Haugastol om de Rallarvegen toch maar van oost naar west te fietsen. Dat wordt ons door iedere Noor aangeraden en we hebben toch tijd zat.
We hebben de eerste sneeuw al gezien al was dat dan wel in de verte.
Het weer is vandaag redelijk het is in ieder geval behoorlijk droog. Dat was gister niet zo, toen plensde het ongeveer de hele tijd.

Maargoed we gaan weer verder, we hebben nog een top van 240 meter te doen.

Overigens vinden we het erg leuk om de reacties op onze berichtjes te lezen.
We zijn benieuwd naar de auto.

Groet
Gert en Esther

3 opmerkingen:

amallegrom zei

Zo,zo, dus je bent in Bergen een beetje in de week gezet begrijp ik.
Ik had al zo'n vermoeden gezien de weerkaartjes van het weekend. Nu ga je dus van west naar oost als ik het goed berijp en wat meer naar de "binnenlanden". Fiets maar niet te hard anders kom je nog een week te vroeg thuis.Ik heb altijd gehoord dat Bergen iets bijzonders was, maar dat is dus niet zo.
Succes verder maar weer en laat nog eens wat zien.

Anoniem zei

Begrijp ik nu goed dat jullie van oost naar west langs het sook poorlijntje gaan? Weer terug dus vanwaar jullie komen. Het was wel even zoeken op de kaart naar de plaats waar jullie nu zijn, en waar je dan heengaat. We hebbenop internet foto's gezocht van mensen die ook die tocht gedaan hebben, Schitterend!! Ik denk dat ik verkocht ben, en mij over heimwee heen moet zetten. Dit wil ik met mijn eigen ogen ook wel eens zien.
Geniet ervan, en pas goed op jullie zelf.

Veel liefs uit Middenmeer.

Anoniem zei

Ik las dat jullie genieten van de berichtjes die achter worden gelaten. Komt ie:
Ik word helemaal enthousiast van al die energie die vrij komt van de foto's. En wat denk je? verleden week op de fiets naar opa geweest. Heen voor, terug tegen. En er stond een behoorlijke wind hoor. Totaal een kleine 60 km!! Terug hebben we nog even een tussen stop gedaan en zijn bij Frans zijn vader langs geweest. (spanbroek)Afgelopen zondag weer op de fiets, maar toen alleen tot Spanbroek en terug dus weer tegen een straffe wind.(38 Km).Wij hebben vanaf volgende week vakantie en hopen dan meer te kunnen fietsen. maar aan zo'n tocht als jullie begin ik niet hoor. Ik ben benieuwd naar de volgende foto's en hoever die me laten fietsen.
Groetjes.